Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2478
    Søren JensenSøren Jensen
    Deltager

    Hej Hvordan forholder vi os til kap. 2 pgf. 3, stk 1

    I den står der at vi skal leje ud til tidligere ansatte, så længe de har feriepenge tilgode i kommunen.
    Hvordan f…. skal vi styre dette ?? hvad gør i andre ??

    Kapitel 2

    Feriefondens formål

    Til § 3, stk. 1

    Bestemmelsen fastlægger feriefondens formål. Fonden skal anvende sine midler til ferieformål for en
    virksomheds medarbejdere, som er omfattet af den feriekortordning, som fonden knytter sig til. Fonden
    kan derfor ikke udleje sine feriefaciliteter til fx borgmestre, eksterne bestyrelsesmedlemmer i virksomheden
    eller andre, som ikke er omfattet af feriekortordningen.

    Fratrådte medarbejdere kan leje feriefaciliteterne, så længe de har feriepenge til gode i virksomheden.
    Der er tillige mulighed for udleje til pensionister m.fl., se stk. 2.
    Eksempel:
    En medarbejder, som er fratrådt virksomheden den 1. november 2020, kan benytte feriefondens feriefaciliteter
    mv. indtil den 31. december 2021, hvor ferieafholdelsesperioden for ferieåret 1. september 2020 –
    31. august 2021 udløber.

    #2479
    Inger LarsenInger Larsen
    Deltager

    Hej Søren
    Vi gør ikke noget direkte for at oplyse de medarbejdere der rejser om muligheden for fortsat at benytte Feriefonden i den periode, hvor de har feriepenge til gode fra virksomheden. Hvis en medarbejder der rejser har et lejemål, der skal benyttes, når vedkommende er i en ny ansættelse, oplyser vi, at man fortsat kan være lejer. Håber lidt på, at det danner ringe i vandet.
    Men altså vores energi bruges på de aktuelt ansatte.
    Altså vi forholder os pragmatisk til muligheden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.