Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2739
    Torben JensenTorben Jensen
    Deltager

    Vi modtager oftere og oftere forespørgsler om ladestandere.
    Vi er indstillede på at der er en udgift til at etablere ladestanderer og det er jo også en god ide i forhold til bæredygtighed osv.
    Vi vil hellere etablere ladestandere end at lejerne bruger de almindelige stikkontakter til at lade fra. Vi afregner ikke for strøm så sker det, så er det en stor ekstra udgift for os samt at det slider meget på el-installationerne.
    Vi er interesserede i en løsning hvor lejerne selv tilmelder sig og betaler via internettet. Vi skal så have betaling for strømmen fra det firma der administrerer ladestanderen. Det vil betyde et minimum af administration for os.
    Vi ser også gerne at ordningen kan bære sig selv.
    Vi har kigget på https://monta.com/dk/ som har en sådan løsning.
    Der må være stordriftsfordele og andre som har erfaring med dette.
    Jeg vil gerne om vi har mulighed for at finde en god og fornuftig løsning sammen.
    Hvad tænker i?

    De bedste hilsner
    Torben Jensen
    DR Feriefond

    #2740
    Claus PalleClaus Palle
    Deltager

    Hej Torben,

    Vores it-leverandør Bookhus har arrangeret en aftale med HomeCharge der opererer med Monta app’en – dvs. det hele afregnes over app’en uden vores indblanding. Aarhus Universitets Feriefond har fået 10 ladere monteret her i foråret, og indtil videre fungerer det fint.

    Dansk Kabel-TV er underleverandører på installationen, og det er forløbet fint også. Et enkelt sted glemte man at kaste et hul til efter en ny stander, men det blev fikset.

    De få “distress calls” jeg har fået fra brugere mht. app’en har mest været af “fejl 40” typen. Folk kan ikke blande deres øvrige abonnementer og brikker ind i det, så går det galt. Jeg har endnu ikke el-bil selv, men vejledningen til app’en fylder en side, og jeg har downloadet app’en, og den virker overskuelig.

    Da vi gik ud i samlet flok (jeg ved ikke hvor mange andre der endte med at gå med), så var der en rabat på 500 DKK pr installation. Ikke nogen herregård, men spørg Benjamin Eibye hos HomeCharge om I ikke kan komme med på lignende vilkår. Jeg har ikke erfaringer med andre udbydere, men vil stadig anbefale HomeCharge fordi det har været en god proces, og tingene virker.

    Venlig hilsen

    Claus Palle
    Aarhus Universitets Feriefond

    #2741
    Nils PedersenNils Pedersen
    Deltager

    Hej Torben
    Ladestandere ved feriehusene er en god ide. Vi har i Bornholms Regionkommunes Feriefond ikke fået ret mange forespørgsler, men har dog alligevel valgt at installere ladestandere i vores 4 sommerhuse, alene af den grund at vi gerne vil være miljøbevidste, ligesom nogle af vores huse ligger langt fra alfarvej.
    Da vi i forvejen opkræver betaling for strømforbruget, har vi valgt at koble dem til husets el-net, således at afregning af strømforbrug kun foregår et sted. Naturligvis får ladestanderen sig egen sikringsgruppe direkte med nyt kabel fra el-måleren. Vi har netop afsluttet installationen i vore 2 svenske huse, og om kort tid er også de to huse på Sjælland klar til opladning af el-biler.
    hilsen fra
    Nils Pedersen
    Bornholms Regionkommunes Feriefond

    #3082

    Så er vi i Greve også nået til beslutningen om el ladestandere.
    Er der nogle der vil dele deres erfaringer med forskellige leverandører?
    Jeg ved at Bookhus formidlede kontakt – og rabat – med Home Charge. Det er også nævnt tidligere i tråden. Jeg har spurgt Bookhus, om de stadig har “aftale” men det har de ikke.

    Så jeg efterlyser erfaringer med de forskellige udbydere

    mvh
    Janne, feriefonden i Greve

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.