Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2383

    Kære alle
    I disse coronatider, vil jeg høre, hvordan I andre forholder jeg til jeres udlejninger?

    lader I det være op til lejerne selv om de vil leje eller lukker I ned?
    Hvordan med hensynet til tilsynsmand og rengøringen i forhold til smittefare fra flader m.m.?
    Giver I penge tilbage, hvis lejerne aflyser?

    Venlig hilsen
    Feriefonden Høje-Taastrup Kommune
    Helle Mølleskov
    hellemoe@htk.dk

    #2384
    Inger LarsenInger Larsen
    Deltager

    Hej Helle
    I forhold til den kendskab jeg har til flere fonde, har mange fundet deres helt egen vej.
    Nogle har:
    – Fastholdt afbestillingsreglerne,
    – Ladet lejerne selv tage ansvaret og beslutningen om at benytte boligen eller ej.
    – Givet mulighed for at flytte lejetidspunkt, også uden honorar.

    I forhold til reglerne for balance i driften set over en periode, har Feriekontoret givet udtryk for, at Corona krisen er et holdbart argument for en nedgang i lejeindtægter, og en negativ balance i driften.
    I øvrigt har et Feriecenter nu taget en beslutning om, at der så vidt muligt skal være en pause mellem hver udlejning aht. minimering af mulig smitte.

    #2385
    Nils PedersenNils Pedersen
    Deltager

    Kære alle
    Det er svært at sige noget generelt om, hvad der er rigtig i denne situation. Det kommer lidt an på hvordan den enkelte feriefond har fastlagt deres afbestillingsregler. Afhængig af disse kan Feriefondens bestyrelse vælge at se bort fra gældende regler og indføre nogle midlertidige bestemmelser.
    I Feriefonden for Bornholms Regionskommune har vi skrevet ud til alle, der har lejet en feriebolig, foreløbig for perioden fra den 13. marts til den 17. april, at de frit kan afbestille deres lejemål, og at vi refunderer hele beløbet, hvis de vælger at annullere deres ophold. De fleste bookninger i denne periode er weekends og miniferier. Samtidig opfordrer vi dem til at booke et ophold i et af vores feriehuse på et senere tidspunkt, hvor det igen er tilladt af færdes normalt. Langt de fleste har valgt at aflyse og få deres penge retur, andre har valgt at flytte deres ophold til et senere tidspunkt. Heldigvis ser vi nye bookninger, der typisk er placeret i perioden medio maj til ultimo juni, eller fra september og året ud.
    Nils Pedersen
    Feriefonden for Bornholms Regionskommune.

    #2389
    Lars KildedalLars Kildedal
    Deltager

    Hej Alle
    I Vesthimmerland har der ligesom andre steder været en del der gerne har villet aflyse eller flytte deres aftaler. Vi har en frist på 8 uger for at kunne afbestille lejemålet, dog med tab af indskud.
    Vi er økonomisk ikke i en situation hvor vi kan slette og give penge tilbage. Vi fastholder afbestillingsreglerne under henvisning til at der ikke er nogle lovgivningsmæssige restriktioner mod at tage i sommerhus. blot skal man indrette sig efter de almindelige regler om at færdes med sikkerhed og gøre ekstra rent både ved ankomst og afrejse. Nogle vælger også at blive væk og tager deres tab.
    Så jeg føler mig lidt som en “hardliner” i forhold til andre Feriefonde.

    Håber snart det er ovre.

    De bedste hilsner Lars Kildedal
    Feriefonden Vesthimmerlands kommune

    #2390

    I Viborg Kommunes Feriefond har vi valgt samme fremgangsmøde som Vesthimmerland, og følger vores almindelige afbestillingsregler. Dog tilbagebetaler vi for lejemål i Lalandia, da der er lukket helt ned.
    Vi har samtidig skrevet ud til vores brugere samt lagt Covid-19 retningslinjer op på Intranettet og i Bookhus.
    Lars Lauridsen
    Viborg Kommunes Feriefond

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.