Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2988
    Irene LauritzenIrene Lauritzen
    Deltager

    Hej

    Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor meget I bruge i administration i forhold til udlejning af ferieboligerne. Vi betaler Vejle Kommune 30 timer pr. uge. Vi har 12 huse til udlejning.

    Ledelsen har nu forslået at der skal ansættes en på yderligere 30 timer, så det i alt vil være 60 timer pr. uge til administrationen.

    Med venlig hilsen

    Irene Lauritzen

    #2989
    Lars KildedalLars Kildedal
    Deltager

    Som svar til Irene fra Vejle.

    Vi er en lille kommune med 4,25 huse i DK. Vi er gået den anden vej da vores argumentation er, at det er et meget stort personalegode at have en Feriefond tilknyttet. Personalegoder koster naturligvis.
    Så vi har lavet en aftale med kommunen om at de udfører det meste af arbejdet med økonomien. Derudover har vi som bestyrelse indgået gode aftaler om frihed til at deltage i møder og konferencer samt tilsyn med husene. Vi skal ikke bruge vores fritid på at servicere et personalegode for vores kolleger så de kan holde ferie. Så det meste af arbejdet ligger i arbejdstiden.
    Bestyrelsen har udarbejdet et notat til den leder de nu er ansat under for at sætte rammerne for arbejdet i bestyrelsen, så det kan tilpasses det daglige arbejde. Jeg tænker det som en forventningsafstemning. Dokumentet er underskrevet af Kommunaldirektøren og mig. Held og lykke med opgaven.

    Hilsen Lars Kildedal

    #2990
    Nils PedersenNils Pedersen
    Deltager

    Hej Irene
    Det lyder af en stor udvidelse. Om det er en reel udvidelse, eller der blot er tale om at skubbe nogen generelle adm.udgifter over på feriefonden. Derfor et modspørgsmål. Har I sikkerhed for hvor meget kommunen rent faktisk bruger på adm. af feriefonden? Er der ansat en person på 30 timer, der udelukkende beskæftiger sig med feriefonden, eller er de 30 timer blot det antal som I pt. betaler for. Jeg ville starte med at få dokumenteret arbejdets reelle omfang.
    Anvendes allerede i dag 60 timer på opgaven, så er det vel også OK, at der betales for det fulde antal timer. Men for en udestående virker det mistænkeligt, og sammenligner man med vores Feriefond, vi har kun 4 huse, så er langt over vores niveau.
    Nils
    Feriefonden Bornholm

    #2991
    Nils PedersenNils Pedersen
    Deltager

    Hej Irene
    Det lyder af en stor udvidelse. Om det er en reel udvidelse, eller der blot er tale om at skubbe nogen generelle adm.udgifter over på feriefonden. Derfor et modspørgsmål. Har I sikkerhed for hvor meget kommunen rent faktisk bruger på adm. af feriefonden? Er der ansat en person på 30 timer, der udelukkende beskæftiger sig med feriefonden, eller er de 30 timer blot det antal som I pt. betaler for. Jeg ville starte med at få dokumenteret arbejdets reelle omfang.
    Anvendes allerede i dag 60 timer på opgaven, så er det vel også OK, at der betales for det fulde antal timer. Men for en udestående virker det mistænkeligt, og sammenligner man med vores Feriefond, vi har kun 4 huse, så er langt over vores niveau.
    Nils
    Feriefonden Bornholm

    #2992
    Lone SørensenLone Sørensen
    Deltager

    Hej
    Vi er en fond med 8 huse og 2 lejeligheder. Vi betaler for 7 timer pr. uge til kommunen. Disse bruges på 1 times reelt arbejde for fonden som er samlet hvor der også er 1 times telefontid (9-10) for lejere.
    Administrator bruger tid:
    dagsorden og referat
    deltagelse i bestyrelsesmøder ca 8 a 2 timer
    telefonsupport begrænset til aftalt kontortid
    administration bookingsys
    opdatering priser, perioder
    åbning af ny sæson
    tilretning af tekster
    indsætning af nye billeder
    vedligehold nyheder, hjemmeside
    lodtrækning
    nyhedsbreve
    koordinering af håndværkere ( opgaver vedr. daglig drift)
    indberetning til skat
    betaling af fakturaer, udlæg
    indscanne bilag til revisor/bogføring
    dagligdrift betalinger m.v.
    Eksterne er købt ind til:
    Bogføring og regnskab
    Bestyrelsen bruger bl.a. tid på ( noget foregår i arbejdstiden og andet i fritiden)
    Årlig Budgetlægning, månedlige rapporter på udlejning og budgetopfølgning laves af kasserer og formand
    Facebook varetages af formanden.
    Tovholder på større projekter som f.eks. etablering/udskiftning El ladestandere, varmepumper, nøgle-varmestyring omlægning til fiber fordeles mellem bestyrelsesmedlemmerne.

    Venlig hilsen
    Lone
    Horsens Kommunes Feriefond

    #2993
    Irene LauritzenIrene Lauritzen
    Deltager

    Tusind tak for jeres indput

    #2994
    Irene LauritzenIrene Lauritzen
    Deltager

    Tusind tak for jeres input

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.